Хмарне навчання та інноваційні технології — нова парадигма в освіті
Стів Джобс
Стрімкий розвиток технологій, глобальний процес інформатизації суспільства поставив перед учителем завдання оновлення форм і методів навчально-виховного процесу, пошук альтернативних моделей навчання для формування соціально зрілої, творчої особистості, громадянина України і світу. Ці ж завдання проголошує Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, зокрема завдання модернізації і розвитку освіти має нести випереджувальний безперервний характер, оновлення цілей і змісту освіти на основі компетентнісного підходу та особистісної орієнтації, урахування світового досвіду та принципів сталого розвитку, створення безпечного освітнього середовища. Завдання школи не тільки передати дитині знання, розвивати практичні навички, а й сформувати вміння самостійно вчитись протягом життя, гнучкість до застосування нових знань на практиці, легкість до нових комунікацій, вміння критично та творчо мислити, успішно приймати рішення в життєвих ситуаціях.
Одним із шляхів реалізації освітніх завдань є застосування хмарних технологій на уроках інформатики, поєднання стандартних методів навчання та передових інноваційних методик, очного та дистанційного навчання.
Чому саме хмарні технології?
Cloud Computing («Хмарні обчислення») є перспективним напрямком, де обчислення і обробка даних із персональних комп'ютерів переноситься на сервери всесвітньої мережі, користувач має доступ до матеріалів із будь-якого пристрою в потрібний момент. Хмарні технології є інноваційною альтернативою традиційному навчанню, забезпечують неперервність у навчанні, сприяють формуванню конкурентоспроможного ІТ — спеціаліста, створюють такі умови для використанням комп’ютерних технологій, що навчальний матеріал стає предметом активної практичної та розумової діяльності кожного учня.
Використання хмарних, онлайн-сервісів у навчанні учнів інформатики й інших предметів допоможуть сучасному учневі
- підвищити мотивацію до навчання;
- зменшити час на підготовку домашніх завдань;
- формувати інформаційні компетенції у процесі навчання та у позаурочній діяльності
- організувати самостійну та дослідницьку діяльність;
- перетворити ігровий контент у захопливе навчання.
Наведемо приклади використання хмарних сервісів у викладанні інформатики.
Створення скрінкастів
http://screencastle.com
Скрінкаст (від англійського screencast) — це відеозапис того, що відбувається на моніторі комп’ютера з можливістю додавання звукового супроводу і коментарів. Використання скрінкастів зручніше текстового опису дій, оскільки автор не лише розповідає, але й показує в реальному часі те, що він хоче донести до глядача. За допомогою сервісу можна здійснювати «захоплення» екрану і зберігати цю інформацію у відеофайл та опубліковувати в мережі Інтернет. Учень записує виконання практичної роботи, демонструє засвоєння матеріалу чи виконання домашнього завдання, вчителю надсилає посилання на створений ролик.
Чудовий засіб для розробки інтерактивних електронних навчальних матеріалів, огляд якого ми зробимо, може вільно використовувати будь-який користувач Інтернету. Веб-сервіс Learning Apps є абсолютно безкоштовним. І, хоча з його допомогою можна створювати лише невеликі інтерактивні завдання, в комплексі з системою управління навчанням (LMS), наприклад, Moodle, можна розробити досить барвистий і цікавий електронний курс.
Learning Apps дозволяє реалізувати наступні види інтерактивних навчальних елементів:
- тест на вибір відповіді (одного або декількох) + гра «Хто хоче стати мільйонером?”
- вибір слів з тексту
- складання слів з букв
- гра «Парочки» (треба знайти логічно пов’язані пари, відкриваючи на секунду спочатку приховані картинки або текст за найменше число кліків, гра одночасно тренує пам’ять)
- знайти пару і відповідність в сітці (встановлення відповідності зображень з назвами, аудіо або відео)
- таблиця відповідностей (аналогічно попередньому, але потрібно підібрати безліч понять до кожної категорії)
- класифікація (розподіл елементів знань за категоріями)
- знайти на карті (використовуються мітки на інтерактивній карті Google)
- пазл «Вгадай-ка» (треба послідовно відкрити елементи зображення, розподіляючи поняття за категоріями)
- сортування картинок (вибрати назви для елементів зображення)
- розставити по порядку (розподілити тексти, зображення, аудіо або відео в правильній послідовності)
- хронологічна лінійка (розподіл елементів за шкалою, не обов’язково тимчасової)
- вікторина з введенням тексту (написати відповіді до послідовності питань на зображеннях)
- шибениця (треба зібрати слово з букв, не допускаючи більш встановленого числа помилок)
- заповнити пропуски
- заповнити таблицю (за даними першого рядка і першого стовпця)
- кросворд
- вікторина для кількох гравців (онлайн гра по типу відомої телегри «Своя гра»)
- де знаходиться це? (Онлайн гра на швидкість, в якій відповідями на поставлені питання виступають мітки на зображенні)
- оціните (онлайн гра, представлена послідовністю питань з числовими відповідями, виграє той, хто був найбільш близький до правильного значенням в кожному з питань)
- папка Challenge (онлайн гра, в якій гравці послідовно виконують сортування елементів)
- скачки (онлайн гра, в якій гравці повинні відповісти на встановлене число питань з найменшим числом помилок)
- MINDMAP (створення діаграми зв’язків)
- ноутбук (записна книжка)
- qikpad (блокнот з можливістю спільної роботи)
- аудіо / відео контент
- голосування
- дошка оголошень
- календар (розклад)
- сітка додатків (створення набору з елементів навчання та додатки)
- чат
Принцип роботи сервісу схожий на сервіси типу Youtube. Хтось створює навчальний елемент, а інші користувачі отримують до нього доступ, наприклад, за посиланням або через QR-код. Найкраще зрозуміти можливості можна подивившись вже розроблені інтерактивні елементи.
Інструментарій сервісу дозволяє створювати навчальні класи, запрошуючи в них своїх учнів за гіперпосиланням. Для класів можна створювати набори навчальних елементів і стежити за тим хто з учнів зміг успішно виконати завдання, а хто не зміг. Самі учні також можуть створювати навчальні елементи, які будуть розміщуватися в загальному наборі елементів класу.
learningapps-класи
«+» сервісу
- Безкоштовний.
- Україномовний інтерфейс.
- Швидкість створення вправ.
- Миттєва перевірка виконання.
- Багато шаблонів підтримують роботу з малюнками, звуком та відео.
- Можливий пошук за категоріями (предметами).
- Містить велику колекцію вже готових вправ.
- Постійно розвивається.
- Можливість обміну інтерактивними завданнями .
«-» сервісу
- Частина шаблонів не підтримує кирилицю.
- Окремі шаблони змінюються або зникають.
- Зустрічаються окремі помилки, які вручну не можливо виправити.
Такий функціонал робить сайт Learning Apps і додатки по суті простою хмарною мережею.
Творцем сайту Learning Apps є некомерційна організація, що складається з учених кількох європейських університетів: університету освіти м.Берн (Швейцарія), університету м.Майнц (Німеччина) і університету м.Циттау і м.Герліц (Німеччина). Всі послуги надаються безкоштовно, але без гарантій. Користувач, який створює електронні навчальні матеріали за допомогою навчання додатки погоджується з тим, що інші користувачі можуть користуватися його матеріалами безоплатно без вказівки посилання на автора.
Спасибі! Завдяки Вашим матеріалам вже можемо скласти вправи самостійно.
ОтветитьУдалитьВеб-сервіс Learning Apps дуже цікавий і легкий у застосуванні. Дякую за змістовне пояснення!
ОтветитьУдалитьДуже корисна програма при створенні вправ на закріплення та для перевірки поточного контролю знань!Спасибі!
ОтветитьУдалитьДякую! Дуже легка та цікава програма.
ОтветитьУдалить